Exposanten

Waarom deelnemen?

Bent u op zoek naar een bruisende ontmoetingsplek waar u 10.000 ondernemers met passie en talent kunt inspireren en informeren? Dan is Ondernemen iets voor u. Het event is gepland op woensdag 17 en donderdag 18 oktober in Tour&Taxis te Brussel. Een indrukwekkend programma met workshops, conferenties en speeddatingsessies zorgt ervoor dat u met ondernemers uit elke fase van het ondernemerschap, in contact komt. Het content driven event wordt samengesteld op basis van de behoeften van de deelnemer. Een voorafgaande SEO-analyse zorgt ervoor dat de bezoeker met de meest acurate en recente informatie, gelinkt aan de noden en positie binnen de ondernemerscylcys naar huis gaat. U kunt er coole workshops geven rond Digital & Marketing, Finance & Legal, Sales, Business, People. Wilt u persoonlijk advies verlenen? Schuif dan aan de tafel met enkele bezoekers voor een speeddatesessie. Het netwerkplatform maakt persoonlijke ontmoetingen tussen de verschillende profielen mogelijk. Zo breidt u uw professioneel netwerk uit.

collaborate-with-smartups-at-DMF

Bezoekersprofiel

Wilt u in contact komen met meer dan 10.000 professionals om ondernemerservaringen uit te wisselen? Bent u eerder op zoek naar advies voor uw onderneming? Of zoekt u informatie? Dan is dit event iets voor u.

Motivatie van de bezoekers

Een gespecialiseerd marktonderzoek van HEC Consulting Group toont ons dat de voornaamste interesses of motivatie van bezoekers de volgende zijn.

52% van de bezoekers is voornamelijk geïnteresseerd in informatieverzameling voor de opstart van hun zaak. De overige meerderheid wil meer te weten komen over financiering, nieuwe technologieën en e-commerce, boekhouding en bedrijfsbeheer, gevolgd door overnames, overdracht en uitbreiding. Mensen die mee willen bouwen aan een gevestigd merk (franchising) vinden hier de nodige informatie.

Als ondernemer bent u op zoek naar die informatie. Het internet biedt antwoord op sommige vragen. Maar liefst 70% van de mensen bezoekt de beurs om informatie te krijgen uit de eerste hand. Het persoonlijke contact, het menselijke karakter van de beurs of de 3D-ervaring (luisteren, bespreken en het tastbare ondernemerschap) is de voornaamste motivatie. Maar liefst 89% van de deelnemers drukt hun tevredenheid uit over het aangeboden programma. Reden te meer om ons te bezoeken.

Functie van de bezoekers

Op de voorgaande edities noteerden we een grote aanwezigheid van bedrijfsleiders. De 2de belangrijkste doelgroep van het evenement zijn de starters. Gevolgd door consultants en kaderleden. Maar liefst 90% van de bezoekers zijn professionals. Zo komt het reële publiek van de beurs overeen met doelpubliek van een business-to-businessbeurs.
 

Un éventail d’exposants:
Les années précédentes, 88% des exposants étaient présents pour offrir au public des produits et services. 70% ont participé au salon pour accroître leur notoriété. Alors que 63% des exposants y allaient pour générer des prospects. 56% prétendent aussi avoir généré des prospects efficacement. Les entreprises qui viennent pour se créer un réseau trouveront aussi leur place.

Un public de qualité:
Un public professionnel est notre objectif. Une étude de HEC Consulting indique que 84% des exposants jugent le public comme étant professionnel. Mais au moins 72% sont satisfaits de la qualité et du nombre de visiteurs.