Business Speed dating

Startups Entreprendre Ondernemen

Wenst u in contact te komen met meer dan 10.000 professionals om ondernemerservaringen uit te wisselen? Bent u eerder op zoek naar advies voor uw onderneming? Of zoekt u informatie? Dan is sowieso dit event iets voor u.

Motivatie van de bezoekers

Een gespecialiseerd marktonderzoek van HEC Consulting Group toont ons dat de voornaamste interesses of motivatie van bezoekers de volgende zijn.

52% van de bezoekers is voornamelijk geïnteresseerd in informatieverzameling voor de opstart van hun zaak. De overige meerderheid wil meer te weten komen over financiering, nieuwe technologieën en e-commerce, boekhouding en bedrijfsbeheer, gevolgd door overnames, overdracht en uitbreiding. Mensen die mee willen bouwen aan een gevestigd merk (franchising) vinden hier de nodige informatie.

Als ondernemer bent u op zoek naar die informatie. Het internet biedt antwoord op sommige vragen. Maar liefst 70% van de mensen bezoekt de beurs om informatie te krijgen uit de eerste hand. Het persoonlijke contact, het menselijke karakter van de beurs of de 3D-ervaring (luisteren, bespreken en het tastbare ondernemerschap) is de voornaamste motivatie. Maar liefst 89% van de deelnemers drukt hun tevredenheid uit over het aangeboden programma. Reden te meer om ons te bezoeken.

Functie van de bezoekers

Voorgaande edities noteerden we een grote aanwezigheid van bedrijfsleiders. De 2de belangrijkste doelgroep van het evenement zijn de starters. Gevolgd door consultants en kaderleden. Maar liefst 90% van de bezoekers zijn professionals. Zo komt het reële publiek van de beurs overeen met doelpubliek van een business-to-businessbeurs.